Ez a webáruház indítás egyik legfontosabb lépése, mégis sokan átugorják

, , Ez a webáruház indítás egyik legfontosabb lépése, mégis sokan átugorják bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Napjainkban mind többen kezdenek internetes kereskedelembe, hiszen a nehéz gazdasági helyzet, a munkahelyek elveszítése rengeteg embert érint, márpedig valamiből meg kell élni. Még a tapasztalt kereskedők sem ismerik a webshopindítás összes feltételeit, ezért célszerű utána olvasni vagy szakembertől érdeklődni. Webáruház indításnál sokan alábecsülik a megfelelően elvégzett piackutatás fontosságát. Az online üzlet elsődleges és legfontosabb célja, hogy a tulajdonosának profitot termeljen.

Nyereség pedig kizárólag akkor lesz, ha ismerjük a webáruház indításával és üzemeltetésével kapcsolatos költségeket, tudjuk, hogy az adott piaci környezetben mekkora keresletre, árrésre számíthatunk. Kereskedőként meglehetősen korlátozottak a piackutatási lehetőségeink, de van néhány olyan lépés, amelyeket bárki elvégezhet. Először is derítsük fel a konkurenciát, amit úgy tehetünk meg a legegyszerűbben, ha rákeresünk a böngészőben a termékkörünk néhány jellemző árucikkére, majd jegyezzük fel, hogy mely cégek forgalmazzák ezeket!

Ezt követően nézzük meg, hogy mekkora árbevétele volt ennek a cégnek, ami az Elektronikus Beszámoló Portál segítségével a legegyszerűbb. Továbbá, a konkurencia feltérképezésében segíthet, ha beírjuk a keresőbe a weboldalának nevét a site előtaggal. Ebből megtudhatjuk, hogy milyen oldalakat tart nyilván a Google az adott cégről, így rálátunk a termékkörére és ötleteket meríthetünk az induló webáruházunk termékkörének fejlesztését illetően.

Feltérképezhetjük az ismerőseink körében is, hogy mennyire volna kereslet a termékünkre, milyen áron lennének hajlandóak megvásárolni azt. A termékek beszerzése előtt hirdetést indíthatunk a Facebook-on vagy a Google Ads-en. Érdemes feltérképezni, hogy a Google keresőben van-e érdeklődés a termékünk iránt. Szintén a keresletet ismerhetjük meg a Google Trends segítségével, az árazásban és a konkurencia kutatásában pedig támogatást nyújt a népszerű összehasonlító oldalak használata. Végül, érdemes keresőoptimalizálással foglalkozó szolgáltatásokat is igénybe venni.